A A A

Ćwiczenia mięśni

Ćwiczenia mięśni zalecam swoim pacjentkom nie tylko ze względów seksualnych, ale również w celu rehabilitacji i pełnego powrotu elastyczności pochwy po porodzie. Jeżeli kobieta przyzwyczai się do ćwiczeń pochwy i przedsionka przynajmniej dwa razy dziennie, przez parę minut po obudzeniu i przed zaśnięciem, to utrzymuje swoje narządy rodne w pełnej sprawności seksualnej, także w przypadku rozluźnionych i uszkodzonych w trakcie porodu mięśni.
Ćwiczenia te polegają na wykonaniu kilkunastu skurczów z naprzemiennym rozkurczaniem zwieracza odbytu i cewki moczowej, podobnie jak to robimy przy próbie zatrzymania moczu czy stolca. Mięśnie pochwy uczymy się kurczyć wkładając przy kilku pierwszych próbach dwa palce do pochwy i starając się tak zacisnąć ścianki pochwy, żeby palce odczuwały wyraźny uchwyt mięśni obkurczających się dokoła palców. Po chwili rozluźniamy skurcz i czujemy jak pochwa puszcza palce. Gdy opanujemy już metodę kurczenia i rozkurczania mięśni pochwy, robimy codzienne ćwiczenia bez pomocy palców, równocześnie kurcząc i rozkurczając mięśnie pochwy oraz przedsionka. Już po kilkunastu dniach takich ćwiczeń możemy sprawdzić kontrolując palcami, że uchwyt mięśni stał się o wiele silniejszy. Ćwiczenia te są mało kłopotliwe, a efekt znakomity, i we współżyciu, i w czasie regeneracji narządów rodnych po porodzie.